مطلب کده

هر جور مطلبی بخوای میتونی پیدا کنی

مطلب کده

هر جور مطلبی بخوای میتونی پیدا کنی

طبقه بندی موضوعی

پنجشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۱۵ ب.ظ

۰

ساخت خانه دریایی با الهام از جوجه‌تیغی

پنجشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۱۵ ب.ظ


اخبار , اخبار علمی , خانه دریایی

اخبار علمی - ساخت خانه دریایی با الهام از جوجه‌تیغی

آیا شما هرگز خانه‌ای شبیه جوجه‌تیغی دریایی را تصور کرده‌اید؟ اکنون رویای مارگوت کراسوجویچ برای خانه جزر و مدی هیدروالکتریک محقق شده است.

این خانه الهام گرفته از موجودات دریایی خارق‌العاده مانند ستاره دریایی و جوجه‌تیغی دریایی است که مدت‌هاست شکل متقارن آنها زیست‌شناسان را مجذوب خود کرده‌ است.

 

ایده طراحی این منزل برای دریافت انرژی جزر و مد با ورود آب به چندین شیار درونی و بیرونی آن در نظر گرفته شده است. قسمت بیرونی آن در خط ساحل قرار دارد که با جزر و مد قسمت درونی تحت فشار قرار گرفته و به درون کشیده می‌شود.

 


توربین آهنربایی و سیم پیچ‌های مسی در خازن الکترواستاتیک، انرژی موج‌ را به جریان الکتریکی تبدیل می‌کند. سلول‌های خورشیدی قسمت‌های بالایی و بیرونی دارای ساختاری برای جمع‌آوری نیرویی بیشتر از نور خورشید است که انرژی بیشتری فراهم می‌کنند.

 

این خانه برای ساکنین مناطق ساحلی از جمله جنوب آفریقا طراحی شده که خط ساحلی ناهموار و دریای ناآرامی دارند. تخته سنگ‌های بزرگ در ساحل اجازه مهار و عملکرد بهتر به این خانه را می‌دهند و در واقع عملکردی شبیه جوجه تیغی دریایی با امواج ایجاد می‌شود.

 

اخبار , اخبار علمی , خانه دریایی

 خانه دریایی با الهام از جوجه‌تیغی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی